Het uniform

Met het dragen van het uniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondenheid te tonen en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Het uniform bestaat voor iedereen in alle takken uit een aantal zelfde eenvoudige basisstukken, goed van snit om in te ravotten: een beige hemd, bruin-groene trui en groene korte of lange broek of rok. Voor Zeescouting is er telkens een blauwe variant.

Kapoenen hebben geen voorgeschreven uniform, maar alle stukken zijn ook in kapoenenmaten beschikbaar. Welpen en kabouters kunnen een groene pet dragen.

Het uniform kan je kopen in één van onze Hopper winkels of online.
Ook de kentekens en patrouillelintjes vind je bij Hopper Winkel.

Meisjes                                  Jongens

Trui                                    Zeescouts

Afspraken

Bij Scouts Molenbeek spreken we af dat je een hemd hebt met de juiste kentekens. Je kan die allemaal krijgen van ons. Ook draag je een das, die je ook bij ons kan verkrijgen.